Her kommer vi med nogle råd, hvad du kan gøre inden, under, og efter samtalen:

1. Skriv et godt CV
Opbyg dit CV således, at det er letlæselig, struktureret og uden grammatiske fejl.
En god fordel vil være opdelingen med overskrifter over uddannelse og erfaring.
Læs mere om, hvordan du kan skrive et godt cv.

2. Skriv en fangende ansøgning
Virksomheden modtager mange ansøgninger, og derfor bør du skrive en ansøgning, som skiller sig ud og vækker arbejdsgiverens nysgerrighed. Fremhæv dine gode kompetencer, uden at det bliver for meget.
Læs mere om den gode ansøgning.

3. Research om virksomheden
Det er en kæmpe fordel at vide en del om den virksomhed, som kan være din kommende arbejdsgiver. Det giver et godt indblik i, at du er engageret og interesseret i den givne virksomhed. Jo mere du ved om virksomheden, jo flere gode spørgsmål kan du stille til jobsamtalen.

4. Forbered dig til samtalen
Øv dig hjemme med at svare på konkrete spørgsmål, og tænk over, hvad du vil lægge vægt på til samtalen.
Vælg et outfit som er passende for samtalen – husk på, at beklædningen repræsenterer dig som person!
Læs mere den gode jobsamtale.

5. Opfølgnings-mail
Send en email efter jobsamtalen, hvor du takker for den gode jobsamtale. På denne måde viser du igen interesse og engagement for det job, du har søgt. Det giver en god fornemmelse af en god medarbejder.

 

Til sidst men ikke mindst – vær dig selv! 😄
Held og lykke.